Wednesday 4 April 2012

Semuanya Kerana Ibu كل للأم

Semuanya kerana Ibu

Comes your MOTHER
Who next? Your MOTHER
Who next? Your MOTHER
And then your FATHER 

Aku lahir dari perut ibu..(bukan kata orang, tapi memang benar!)
Apabila aku dahaga, yang susukan aku...ibu
Apabila aku lapar, yang menyuapi aku...ibu
Apabila sendirian, yang selalu disampingku...ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut...ibu
Apabila bangun tidur, aku cari...ibu
Apabila nangis, orang pertama yang datang...ibu
Apabila ingin bermanja, aku dekati...ibu
Apabila ingin bersandar, aku duduk sebelah...ibu
Apabila sedih, yang hanya dapat menggembirakan hatiku hanya...ibu
Apabila nakal, yang memarahi aku...ibu
Apabila merajuk, yang memujukku cuma...ibu

Aku selalu teringatkan...ibu
Apabila senang, orang pertama aku nak beritahu...ibu
Apabila marah aku suka luahkannya pada...ibu
Apabila takut, aku selalu panggil..."Ibuuuuuuuuuu!"
Apabila sakit, orang paling risau adalah...ibu

Apabila aku ingin berpergian, orang yg paling sibuk juga...ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ini...ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku...ibu
Yang selalu menyimpan & menguruskan barang-barang ku...ibu
Yang selalu memuji dan menasihati aku...ibu
Apabila aku ingin menikah, orang pertama aku datangi dan minta persetujuan...ibu

Aku ada pasangan hidup aku sendiri...
Apabila senang, aku cari...pasanganku
Apabila sedih, aku cari...ibu
Apabila gagal, aku ceritakan pada...ibu
Apabila aku bahagia, aku peluk erat...pasanganku
Apabila berduka, aku peluk erat...ibuku
Apabila ingin berlibur, aku bawa...pasanganku
Apabila aku sibuk, aku hantar anakku ke rumah...ibu

Selalu...aku ingat pasanganku
Selalu...ibu ingat aku
Setiap saat...aku akan telefon pasanganku
Entah bila...aku ingin telefon ibu
Selalu...aku belikan hadiah utk pasanganku
Entah bila...aku ingin belikan hadiah utk ibuku

        Renung-renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar & bekerja, masih INGATKAH kau pada IBU lagi?
Tidak banyak yang ibu inginkan...
Hanya dengan MENYAPA ibu pun cukuplah"